Afspraak maken – Huisartsen Gezondheidsplein Haren – Haren
Huisartsen Gezondheidsplein Haren
Nieuwe Stationsweg 12 9751SZ
Haren

Afspraak maken

Voordat u een afspraak maakt:

Heel vaak is een bezoek aan de dokter niet eens noodzakelijk. Kijk eerst even of u uw medische vraag of probleem zelf kunt oplossen via:

Of check hier bij Thuisarts of u het misschien zelf kunt oplossen

Als u contact op neemt met de praktijk staat de praktijkassistente u als eerst te woord. Zij kan u helpen bij het maken van afspraken voor het spreekuur, visites of het telefonische spreekuur. Tijdens het (telefonische) contact vraagt zij u naar de aard van uw klachten. Dit doet zij om een inschatting te maken van de urgentie en bij wie uw hulpvraag het beste tot zijn recht komt. De assistente onderzoekt wat er nodig is om u zo goed mogelijk te helpen. Voor het maken van een afspraak belt u bij voorkeur tussen 8.00 en 12.00 uur.

Spreekuur op afspraak

Het spreekuur wordt dagelijks gehouden tussen 8.00 en 17.00 uur.  Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Een afspraak duurt 10 minuten.

Meer tijd

Indien u meer dan 1 klacht wilt bespreken of als u denkt dat u meer tijd nodig te hebben, meldt dit dan bij het maken van de afspraak.

Niet verschijnen op een afspraak

Helaas gebeurt het nog regelmatig dat een patiënt niet voor een afspraak komt en niet heeft afgezegd. Dit is vervelend voor de huisartsenpraktijk, maar ook voor een andere patiënt, die in die verloren tijd geholpen had kunnen worden.

We willen het liefst onze patiënten met hulpvragen dezelfde of de volgende dag helpen. Bel daarom op tijd om uw afspraak te annuleren of te verzetten, uiterlijk 24 uur van tevoren. Als u dat doet kunnen wij een andere patiënt helpen!

Passanten

Iedereen is welkom in ons huisartsencentrum, ook indien u niet bij ons staat ingeschreven. Wij behandelen vaker een “passant” die vakantie viert of verblijft in de omgeving. Laat uw verblijf niet verpesten door een hinderlijke kwaal en vraag gerust een consult aan. Voordat u belt wil de huisarts dat u  in overweging neemt: een passantenconsult is met nadruk niet de bedoeld om chronische klachten waarvoor u in behandeling bent bij uw eigen huisarts of specialist te bespreken.

Wij verzoeken u om telefonisch contact op te nemen met de praktijkassistente, zij zal samen met u kijken wat er nodig is en een afspraak voor u inplannen.

Het passantenconsult rekent u contant en graag gepast af bij de praktijkassistente.

U krijgt uiteraard een ontvangstbewijs waarmee u de kosten later zelf kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

LET OP: Er is geen mogelijkheid tot pinnen in de praktijk.

Het maken van geluidsopnames

Voor eigen gebruik mag u geluidsopnames maken van het gesprek met uw zorgverlener, bijvoorbeeld met uw telefoon. We vragen van u om dit vooraf te melden.

Het verspreiden van de geluidsopname buiten de privésfeer, bijvoorbeeld op internet via sociale media, zonder toestemming van de huisarts of onze medewerkers, is wettelijk niet toegestaan.

Voor het maken van video-opnames moet u toestemming vragen aan uw zorgverlener. U mag de medewerkers van Huisartsen Gezondheidscentrum Haren niet in beeld brengen.

Persoonsgerichte zorg en persoonlijk contact heeft de voorkeur bij uw huisarts. Als er aanvullende vragen ontstaan of uw huisarts wil u verder informeren over het vervolg na een gesprek, zal de huisarts graag opnieuw (telefonisch) het gesprek met u aangaan.

Naast het maken van een geluidsopname zijn er ook andere mogelijkheden. Soms heeft u vragen dan raden we aan om uw partner of naaste mee te nemen naar het gesprek. Ook kunt u aantekeningen maken tijdens het gesprek met de huisarts of onze medewerkers. Ook kunt u vragen naar informatiebrief of folder, vaak is de informatie terug te lezen op de website van www.thuisarts.nl